Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek!

Ezt az oldalt azért készítem, hogy a hozzám hasonlóan a bringázást kedvelőknek leírjam az általunk tapasztaltakat, és akik még nem kezdték el azok megkedveljék a világ legjobb sportját.

bic1.jpgFrance's Comte de Sivrac találta fel a Celerife-t (angolul Celeripede) állatokhoz hasonló kerettel (ló, madár, kígyó), a részletek nem ismeretesek. Pedálai nincsenek, a hajtó a lábával hajtotta, kormányozni csak dőléssel lehetett.

 

bic2.jpg

A német Baron von Drais tervezte az 1818-as párizsi világkiállításra. Ezt a sétáló gépet mondják a kerékpár elődjének. Később Nagy Britanniában is bemutatásra került Hobby Horse és Dandy Horse néven.

bic3.jpgA skót kovács Kirkpatrick MacMillan tervezte. Ennek a szerkezetnek már kormányműve is volt, ami egy kormányból és pedálból állt, amit előre és lefele kellett nyomni, ezáltal először nyílt lehetőség a szerkezet használatára anélkül, hogy a hajtó a lába a földhöz ért volna. A 26 kg-s óriási súlyánál fogva nem terjedt el széles körben.

 bic4.jpg

A szerkezetet, mely szintén kormánnyal és pedállal ellátott, Pierre Michaux páriszi baba- és lovaskocsi készítő tervezte. Ez volt a világ első tömegesen gyártott szerkezete, mely 1870-re már világszerte is elterjedt.

bic5.jpg

Erre az időre a kerékpár első kereke mind nagyobb és nagyobb lett. Mindennek az oka a kerekek fordulatszámának növelése, melynek következtében nagyobb távolságokat nagyobb sebességgel lehetett megtenni. Angliában penny-farthing-nek is nevezték, mivel hasonlított egy-egy egymás mellé állított pennyre és fityingre (farthing). A szerkezet egyenes kormányt kapott, fa abronccsal és küllőkkel. A kerékpár ezen új formája szükséges volt a komolyabb kerékpározási technikák megvalósításához.

bic6.jpg

Mialatt Michaux velocipédjének első kereke folyamatosan nőtt, elkezdődtek a fejlesztések egy hátsó-kerék meghajtású kerékpárral is, mely fogaskerékkel és lánccal üzemelt. 1885-ben az angol John Kemp Starley megalkotta a Rover, a kerékpárt azonos méretű kerekekkel. Ez a mai modern kerékpár prototípusa. Amint a neve is utal rá, a kerékpározás immár sokkal biztonságosabb lett, mint bármelyik elődjével. A kerékpár felszereltségét tekintve már kapott nyerget, kormánymarkolatot és végre a pedálok is logikus elhelyezésre kerültek, ezáltal nagymértékben megkönnyítve a kerekezést.

 

 

A forrás:Hotdog magazin oldaláról van.

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 13
Heti: 112
Havi: 83
Össz.: 160 155

Látogatottság növelés
Oldal: A kerékpár története
Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek! - © 2008 - 2024 - kerekezes.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »